Biznesowe linie lotnicze Jet Story pozyskały kolejny samolot. Flota polskiego przewoźnika VIP wzbogaciła się o embraera Preator 600.
Popyt na usługi Jet Story systematycznie rośnie, więc prywatny operator lotów VIP zwiększa liczebność floty biznesowych odrzutowców. Samolot został zakupiony przez prywatnego właściciela, a firmie Jet Story powierzono kompleksowe wsparcie na każdym etapie procesu.
- Od doradztwa przy wyborze odpowiedniego egzemplarza, przez udział w negocjacjach i zakupie, aż po nadzór nad odbiorem samolotu, rejestracją i organizacją przebazowania. Byliśmy obecni na każdym kroku. Jednocześnie zapewniliśmy przeszkolenie załogi i przygotowanie samolotu do przyszłych operacji lotniczych - możemy przeczytać na profilu LinkedIn Jet Story.
Nowy Preator 600, to maszyna o rejestracji SP-EEF i numerze seryjnym MSN 55020236 wyprodukowana w kwietniu tego roku. Swój pierwszy lot Preator wykonał 16 maja br., a 2 lipca br. został oficjalnie odebrany przez Jet Story. W dniach 2-3 lipca maszyna została przebazowana z Melbourne w USA, gdzie znajduje się centrum wyposażania bizjetów Embraera, na Lotnisko Chopina. Trasa została wykonana z trzema międzylądowaniami: Melbourne (MLB)- Goose Bay (YYR) - Keflavik (KEF) - Bergen (BGO)- Warszawa (WAW).
- Na tym nasza praca się nie kończy! Obecnie intensywnie pracujemy nad tym, aby w niedalekiej przyszłości został objęty naszym certyfikatem AOC i oficjalnie dołączył do czarterowej floty Jet Story, dostępnej dla klientów oczekujących najwyższych standardów podróży - poinformowało Jet Story.
Embraer Praetor 600Praetor 600 to najbardziej przełomowy i zaawansowany technologicznie średniej wielkości odrzutowiec biznesowy Embraera na świecie, który może pochwalić się imponującym, najlepszym w swojej klasie zasięgiem 7 441 km (4 018 nm), wiodącą w branży prędkością przelotową (Mach 0.83) oraz niezrównanymi osiągami na drodze startowej. Jeśli chodzi o technologię, jest to jedyny samolot w swojej kategorii z pełną kontrolą lotu fly-by-wire.
Do tego Praetor 600 oferuje jedne z najbardziej komfortowych warunków w kabinie. Charakteryzuje się najniższą wysokością względem poziomu morza kabiny w swojej klasie (1 768 m), a także najwyższym i najszerszym przekrojem w segmencie (1.83 m × 2.08 m). Dodatkowo posiada jeszcze próżniową toaletę i dużą przestrzeń bagażową, w tym w pełni zamknięty wewnętrzny przedział bagażowy.
Flota linii VIPPo odebraniu w ostatnim czasie Preatora 600,
Falcona 6X,
Challengera 3500 i G700 flota przewoźnika liczy już 19 samolotów. Oprócz nowych odrzutowców linie użytkują: jednego Challengera 300, dwa Challengery 350, dwa Challengery 3500, jednego gulfstreama G650, bombardiera Global 5000, Hawkera 750, dwie HondyJet i trzy embraery Legacy 600, jak i pilatusy PC-12 i PC-24. Jet Story zarządza także statkami powietrznymi znajdującymi się w zagranicznych rejestrach oraz oferuje czarter śmigłowców.